Tässä postauksessa Laasanen kieltämättä osuu aika lailla oikeaan.
Macho dominoi naista ja omistaa naisen. Machon ja naisen suhde on käskytys- ja omistussuhde. Nössö palvelee naista herrasmiesmäisesti ja juoksee naisen oikkujen perässä.
Naisen on tärkeää tietää, kumpaan kategoriaan mies kuuluu. Siksi nainen testaa miestä. Naisten toimintaa ohjaa tunne, joka tuottaa oikkuja testin suorittamiseksi. Testissä nainen esittää miehelle pyyntöjä ja vaatimuksia selvittääkseen, onko mies naisen vallan alla vai päinvastoin. ...
Feminismi voidaan nähdä massiivisen kokoluokan naisten testinä (1), jossa yksittäisten naisten biologinen taipumus testata miehiä on laajentunut kollektiiviseksi yritykseksi kyykyttää yhteisön kaikkia miehiä. Länsimaat ovat feministisen naisten testin reputtaneita nössö-mies yhteiskuntia, kun taas monissa muissa valtioissa (esim. muslimimaat) on vahvoja machoyhteiskuntia. Osassa yhteiskunnista käydään kamppailua, kumpaan luokkaan ne lopulta asettuvat.
Feminismissä naiset vaativat miehiltä lisää resursseja, lisää etuoikeuksia ja lisää miehiä syrjiviä lakeja. Nössö-miehet antavat enemmän ja enemmän periksi ja lopulta yhteiskunta siirtyy kohti matriarkaattia. Tuollainen matriarkaalinen yhteiskunta on vaarassa menettää miesten panoksen ja luisua kohti rappiota maskuliinisten miesten harvetessa.
Laasanen erehtyy minusta ainoastaan siinä implisiittisessä väitteessään, että feminismi olisi jonkinlainen suunniteltu naisten kollektiivinen protesti. Pikemmin naiset erikseen tekevät po. naisten testejä ja vain jälkirationalisoivat sen sitten jonkinlaisena feminisminä.
Matriarkaatti ja feminismi on pikemmin yhteismaan ongelma. Erillisten naisten testien tekeminen, mikä on sinänsä yksittäisten naisten utiliteettia korottavaa, aiheuttaa negatiivisia ulkoisvaikutuksia. Testien tekeminen panee yhä useammat miehet antamaan yhä enemmän periksi, jolloin yhä useampi mies kastroituu henkisesti. Yhteiskunta muuttuu nössö-yhteiskunnaksi, jossa kaikki kärsivät. Paitsi alfa-miehet.
Lopulta nössöyhteiskunta sortuu.
Laasanen linkkaa aiemmin käsittelemääni saksalaiseen videosarjaan:
Videosarja Clash of civilizations in the classroom - German pupils in the minority kertoo paljon macho- ja nössökulttuurien välisestä kuilusta Saksassa. Muslimikultuuri on macho ja saksalainen on nössö. Muslimitytöt eivät saa käydä juuri missään ja muslimipojat pitävät saksalaisia tyttöjä hutsuina. Muslimitytöt asetetaan saksalaisten tyttöjen yläpuolella, koska he pidättäytyvät seksistä ja diskoista. Muslimipojat käyvät punttisalilla, nyrkkeilemässä ja miehinen kunnia on heille kaikki kaikessa. Seurustelusuhteessa tyttö tottelee pojan määräyksiä.
Facebookissa huomasin, että jotkut kansallisliberaalit nössömiehet kauhistelivat muslimimiesten asenteita saksalaisia naisia kohtaan.
Länsimaisen kulttuurin pelastus Euroopassa voi olla vain se, että länsimainen mies karistaa itsestään nössökulttuurin ja luo uudenlaisen ajatuksen länsimaisen miehen kunniasta. Muslimien kauhisteleva kritisointi ( = ämmämäinen kirkuminen ) ja sen vaatiminen että muslimien on maallistuttava ja muslimimiesten on hyväksyttävä nössö-arvot ei hyödytä mitään.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
13 kommenttia:
"Länsimaisen kulttuurin pelastus Euroopassa voi olla vain se, että länsimainen mies karistaa itsestään nössökulttuurin ja luo uudenlaisen ajatuksen länsimaisen miehen kunniasta. Muslimien kauhisteleva kritisointi ( = ämmämäinen kirkuminen ) ja sen vaatiminen että muslimien on maallistuttava ja muslimimiesten on hyväksyttävä nössö-arvot ei hyödytä mitään."
No tuohonpa ei ole juurikaan lisättävää. Kädet ristissä pyytäjien ja öykkärin armeliaisuuteen luottavan tie päätyy hautaan.
Minä näkisin sen ennemminkin niin, että feminismi on ennenkaikkea kartelli. Feminismin kehgityskaari voidaan nähdä jotenkin samantapaisena kuin pohjoismaisen ammattiyhdistysliikkeen kohdalla.
Alkuvaiheessa oli aivan todellisia ongelmia, esimerkiksi epäsymmetrinen neuvotteluasetelma - teollistumisen alkuaikoina oli paljon työvoimaa, joten kilpailuasetelma ei ollut edullinen. Samaan tapaan, naisilla ei alunperin ollut täysiä kansalaisoikeuksia, he eivät saaneet aina päättää puolisostaan itse jne.
Nykyään ammattiyhdistysliike keskittyy lähinnä estämään perusturvan parannukset - vedoten "työläisten solidaarisuuteen". Feminismi pyrkii nuijimaan juuri ne miehet, jotka eivät yleisestiottaen kelpaa naisille, tai juuri ja juuri kelpaavat - ja esittää syyllisiksi rikkaat ja menestyvät valkoiset miehet (jotka todellisuudessa ovat hyvinkin tavoiteltuja)
Minä olen eri mieltä tuosta länsimaisen kulttuurin pelastuksesta. Ei kyliä pelasteta polttamalla ne. Länsimaisella miehellä on myös oikeus käydä kaupassa, hoitaa lapsia, antaa vaimon ostaa auto jne. Vedän dunkkuun jos yritätte estää.
Kuinka moni suomalainen nainen oikeasti haluaisi jonkun lähi-idän troglodyyttimiehen? Pari prosenttia ehkä?
En tarkoittanut että meidän pitäisi kopioida yksi yhteen muslimimiesten käyttäytyminen.
Olen edelleen hiukan sitä mieltä että kyseessä ei ole pelkästään kartelli. Naisten solidaarisuus toisiaan kohtaan ei oikeastaan selitä tätä.
Vaan kun nainen alkaa testata miestään hänen on pakko jälkiselittää "tyytymättömyytensä" jollain rationaalisella syyllä ja tässä feministiset ajatukset otetaan käyttöön.
Naisen evolutiivinen etunsa on selvittää se, onko kyseessä todellinen mies vai nössö. Siksi hän alkaa testata.
Ultimaattinen syy naisen "tyytymättömyydelle" on siis se, että "tyytymättömyys" generoi testicaseja, joista on evolutiivista etua.
Proksimaattinen syy testi casien generoimiselle on tyytymättömyys, joka tietysti on olemassa, mutta ei perustu todellisuuteen vaan sisäisiin syihin.
Tyytymättömyys mieheen tukee kelpoisuutta samallalailla kuin vaikkapa seksuaalinen vietti tai pesän rakennus tarve tukee kelpoisuutta. Mies rakentaa omakotitalon, koska hänelle tulee pesänrakennusvitti. Pesänrakennusvietti on siis proksimaattinen syy pesän rakentamiselle, mutta ultimaattinen syy on se, että pesästä on hyötyä penikoille.
Testicien jatkuva generoiminen aiheuttaa sen että miehet stresaantuvat ja alkavat kärsiä.
Testicasien jatkuva generoiminen on yhteismaan ongelma.
Aikaisemmin testicasien generoimisen proksimaattinen syy oli naisten "hysteria". "Hysteria" onkin parempi selitys testi casien generoimiselle kuin "feminismi", koska motiivit kumpuavat naisen siältä eikä yhteiskunnallisista ilmiöistä.
Kun 1800-luvun hysteria nykyään on korvautunut feminismillä, toki syntyy tietty kartelli, missä kartelli ajaa naisten "etua" seksuaalimarkkinoilla.
Kyseessä ei kuitenkaan ole naisen todellinen etu vaan hänen kuviteltu etunsa. Siksi nainen on oikeastaan aina tyytymätön kun hän saa kuvitellun etunsa mukaisen vaatimuksen läpi.
Naiselle tulee paha olo kun hän saa älyttömiä vaatimuksiaan läpi. Siksi nössömies todellakin on tavallaan syyllinen naisen huonoon oloon.
Naisten onnellisuushan on kaikkien - toki vaikeasti verifioitavien - kriteerien mukaan laskenut.
Naiselle tulee paha olo kun hän saa älyttömiä vaatimuksiaan läpi. Siksi nössömies todellakin on tavallaan syyllinen naisen huonoon oloon.
Tämä voi tietysti olla totta, mutta kuinka yleinen sellainen "nössömies" oikeasti on, joka antaa periksi kaikki typerimmätkin vaatimukset? Ja kuinka yleisiä ovat naiset, jotka toistuvasti generoivat aivan älyttömiä vaatimuksia?
En usko, että kovin yleisiä ovat kummatkaan.
Jessus mikä ääliö. Tämmöinenkin knee-jerk macho pitää itseään antropologina. On se hienoa...
Adept, siis kuka on antropologi. Kuka on ääliö. Jos vastaat samalla epäasiallisella tyylillä en hyväksy kommenttiasi.
En mitenkään puolustele Adeptin kielenkäyttöä, se on asiatonta, mutta ymmärrän toisaalta sen reaktion, joka näihin näkökulmiin tottumattomalle voi tulla. Minullakin kesti pitkän aikaa ymmärtää, ettei Jukka propagoi mitään macho-bullshit- uhoon perustuvaa ihmiskuvaa. Siitäkin huolimatta, että olen koko aikuisikäni suhtautunut erittäin penseästi feminismiin, osapuilleen samankaltaisista syistä kuin Jukka.
Painotukset näissä ovat ehkä enemmän ns. perinteisen mies- ja naiskuvan puolella, mutta perusrakenteen allekirjoitan. En tosin usko, kuten yllä kirjoitin, että tällainen "miestä testaava nainen" on ollenkaan niin yleinen, varsinkaan äärimuodossaan (jossa mies on "nössö" ja tämä tekee yhteisestä elämästä helvettiä) kuin mitä tässä annetaan ymmärtää. Se on enemmänkin jonkinlainen kulttuurin stereotypia, jota kirjallisuus, televisio, ja elokuvat käyttävät tehokeinona.
Vaikea sanoa yleisyydestä varmaa, koska kukaan ei myönnä olevansa tuollainen ja suuri osa testaamisesta tapahtuu ns. sisätiloissa.
Muistan miten eräs hiukan ylirationaalisen - mutta suht fiksun - tuntuinen nainen sanoi minulle että hän ei ymmärrä miten joku voi ajatella että Naisen kanssa sarjakuva on hauska.
Meinasin kysyä, että monenko naisen kanssa olet seurustellut mutta en sitten kysynyt.
Mutta kuten sanottua en lähde tästä asiasta väittelemään. Jääköön asia auki.
"Länsimaisen kulttuurin pelastus Euroopassa voi olla vain se, että länsimainen mies karistaa itsestään nössökulttuurin ja luo uudenlaisen ajatuksen länsimaisen miehen kunniasta."
Antaisitko muutamia konkreettisia esimerkkejä tästä, vaikkapa lainsäädännön tai tapakulttuurin suhteen? Se että maahanmuuttajatyttöjä kontrolloidaan ei mielestäni ole asia, joka pitää vaan hyväksyä. Maahanpyrkiville pitäisi mielestäni tehdä psykologisia testejä, jotka kartoittavat ihmisen ajatusmaailmaa (esim.naisten vapauksien suhteen) ja olla yksinkertaisesti päästämättä niitä, jotka eivät sovi tänne. Siinäkin tapauksessa, että suurin osa karsiutuisi. Olisiko tuo edellä mainittu mielestäsi hyvä ehdotus?
Naikkonen
Naikkonen,
En halua määritellä mitään konkreettista lainsäädäntöä tai tapakulttuuria mutta todettakoon vaikkapa näin:
Jos maahanmuuton ja mahdollisesti joidenkin muidenkin ilmiöiden takia siirrytään uuteen tilanteeseen, missä Suomessakaan ei enää vallitse varsinainen laillisuuden kulttuuri, on etsittävä muunlaiset menetelmät ajaa omaa etuaan kuin viittaaminen lainsäädäntöön tai ns. yleisesti hyväksyttyihin käytäntöihin.
Suht tehokkaita tapoja edistää omaa etua on laillisuuden kulttuurin ohella ainakin kunnian kulttuuri.
Kapinan jätän nyt valittujen keinojen ulkopuolelle.
Kirjoitin:
Jos maahanmuuton ja mahdollisesti joidenkin muidenkin ilmiöiden takia siirrytään uuteen tilanteeseen, missä Suomessakaan ei enää vallitse varsinainen laillisuuden kulttuuri, on etsittävä muunlaiset menetelmät ajaa omaa etuaan kuin viittaaminen lainsäädäntöön tai ns. yleisesti hyväksyttyihin käytäntöihin.
Tarkennan vielä tätä toisessa sanamuodossa:
Jos laillisuuden menetelmin - lainsäädännön kautta - ei kyetä asioita ajamaan, eikä varsinaisiin laittomuuksiin (kapinaan) haluta mennä, on etsittävä muunlaiset menetelmät ajaa omaa etuaan
Tarkoitan tällä esimerkiksi sellaisia menetelmiä joita roomalaiset naiset käyttivät Rooman rappion aikaan. He liittyivät (kylläkin miesten perustamiin) kristillisiin yhteisöhin sankoin joukoin - miehet tulivat tavallaan perässä. Ko. yhteisöjen moraali perustui perheen pyhyyteen, patriarkkaalisuuteen, muiden yhteisöjen jäsenten auttamiseen jne. Sama ilmiö toistuu nykyään Brasiliassa, Itä-Afrikassa jne. fundamentalististen kirkkojen ympärillä.
Jos miehet luovat tällaisia yhteisöjä niitten moraali perustuisi kuitenkin todennäköisesti jonkinlaiseen kunnian käsitteeseen.
Muistan miten eräs hiukan ylirationaalisen - mutta suht fiksun - tuntuinen nainen sanoi minulle että hän ei ymmärrä miten joku voi ajatella että Naisen kanssa sarjakuva on hauska.
"Naisen kanssa" on erittäin hauska, koska se on karikatyyri. Ilmiöt ovat todellisia, sitä en kiistä, mutta väitän, että on erittäin harvinaista, että nainen on ahdistunut, koska mies on liian nössö.
On toki totta, että agressiivinen ja alistava "tosimies" vetoaa joihinkin naisiin, mutta näillä naisilla on taipumusta joutua huonoihin ihmissuhteisiin riippumatta siitä, onko mies "nössö" vai ei. Se, että kulttuurissa arvostetaan tasa-arvoisuutta, varmaan tuottaa jonkin verran ahdistusta näille yksilöille, mutta valtaosa tuntemistani naisista ei ole lainkaan sellaisia. Ehkä jossain alemmissa sosiaaliluokissa sellainen on yleisempää, en tiedä.
Lähetä kommentti