sunnuntai, toukokuuta 20, 2007

Onko Ruotsi Skånen kansan vankila ?

Kirjoitin jonkin aikaa sitten siitä miten Belgia on samanlainen "kansojen vankila" kuin Venäjä ja Ottomaanien valtakunta 100 vuotta sitten. Belgia on muodostunut vankilaksi nimenomaan flaameille.

"Vanginvartijat" ovat ottaneet maahanmuuton keinoksi vankien kapinamielialan tukahduttamisessa. Maahanmuuttoa käytetään Flanderissa heikentämään Flanderin itsenäisyyspyrkimyksiä ja Vlaams Belang-puolueen kannatusta muuttamalla Flanderin demografista rakennetta. Tämän myös jotkut monikultturistit myöntävät:

Belgialainen marksilainen sosiologi Jan Hertogen on todennut että maahanmuutto pelasti muka Belgian demokratian. Toisin sanoen kansan koostumuksen muuttaminen niin, että alkuperäinen kansa vaihdettiin osittain muslimeihin, paransi vaalitulosta.

Tänään Helsingin Sanomissa haastatellaan Ruotsin islamisaatiota vastustavan Sverigedemokraterna-puolueen puheenjohtajaa Jimmie Åkessonia. Hän vertaa Ruotsia - erityisesti Skånea - DDR:ään, josta ihmiset kaipaavat vapauteen. Skånelle vapaus on Tanska.



Ruotsi on käsittääkseni Skånen kansan vankila samalla tapaa kuin Belgia Flanderin kansalle. Skåne pakkoliitettiin osaksi Ruotsia samalla tavalla kuin Flander pakkoliitettiin Belgiaan. Erojakin toki on - Belgia muodostettiin 1800-luvulla Valloniasta ja Flanderista kansalta kysymättä ja kuninkaaksi asetettiin saksalainen. Skåne - Tanskan vanha maakunta - joutui 1600-luvulla Ruotsin valtaamaksi sodassa.

Mutta samankaltaista on vallanpitäjien politiikka näitä kansoja vastaan. Ruotsin valtio tuo maahanmuuttajia runsaasti erityisesti Skånen suurimpaan kaupunkiin Malmöhön, missä suurimmat ongelmatkin ovat. Myös Skånessa ns. äärioikeiston - siis islamisaation vastustajien - kannatus on voimakkaassa nousussa.

Tulee mieleen tapa jolla Neuvostoliitto venäläisti Viroa ja Latvia. Tai miten Kiina kiinalaistaa Tiibettiä, Sisä-Mongolia ja länsi-Kiinan turkkilaisperäisiä alueita. Toiminta oli oikestaan aivan samankaltaista imperialismia "kansaa vaihtamalla" kuin mitä Ruotsi ja Belgia harjoittavat. Erona on tietysti se että Belgian ja Ruotsin valtaapitävät käyttäät islamilaista väestöä muuttaakseen ns. äärioikeiston tukialueita demograafisesti.

Voisi jopa sanoa että kyseessä on miehitetyn alueen uudelleenasuttaminen mikä on Geneven sopimuksen vastaista. No - kansainvälisoikeudellisesti Skåne ja Flander eivät ehkä ole miehitettyjä alueita, mutta moraalisesti se että "vääriä vaalituloksia" pyritään parantamaan "kansaa vaihtamalla" on erittäin tuomittavaa.

Sanottakoon asia suoraan: flanderilaisilla ja skånelaisilla on moraalinen oikeus murtaa pakkovalta keinoja kaihtamatta samaan tapaan kuin suomalaiset vuonna 1917-1918. Kun valtiovalta ryhtyy tietoiseen "kansan vaihtamiseen" jollain valtakunnan alueella nimenomaisena päämääränä vaalitulokseen vaikuttaminen, kantaväestöllä ei ole velvollisuutta noudattaa demokratian pelisääntöjä.

2 kommenttia:

reino kirjoitti...

Mielenkiintoinen näkemys. Skånen vallanvaihto on siis 1600-luvulta, Flanderin oikeastaan vielä aikaisemmalta ajalta. Siitä huolimatta molemmat ovat onnistuneet säilyttämään identiteettinsä aika hyvin.

Kunnes kansa päätettiin vaihtaa.

Toisaalta Ruotsissa päätös maahanmuuttajien vastaanottamisesta tehdään yhä (periaatteessa) kuntatasolla. Kunta voi kieltäytyä rikastumasta. Selvä vähemmistö kunnista ottaa vastaan mamuja. Esim. Malmön kunnanvaltuuston puheenjohtaja (tms.) joka on nimensä perusteella itse virolainen mamu haluaa pysäyttää mamuvirran Malmöön. Ilmeisesti muut kunnanvaltuutetut eivät ole vielä (tai enää) samaa mieltä.

Mikähän mahtoi olla pointtini? Ehkä se, että monimutkaisessa yhteiskunnassa on vaikea nähdä, että millä hallinnon tasolla se todellinen ongelma piilee.

Jukka Aakula kirjoitti...

Kiitos kommentista. Oleellinen pointti.

Skånehan on käsittääkseni ollut melkolailla äärioikealle kallellaan hiukan Pohjanmaan tai Flanderin tapaan. Mutta Skånessa on varmaan myös ihmisiä jotka näkevät maahanmuutossa tavan saada vasemmistolle uusia kannattajia. Näitten ihmisten voi nähdä toimivan kollaboratööreinä eli oman kansansa pettureina.

Asian voi tietysti nähdä toisesta arvopohjasta eri tavalla. Monen mielestä NL:kaan ei ollut imperialistinen maa koska esimerkiksi Viro oli vain osa NL:ää eikä siirtomaa. Se tulknta vaan ei ole nykyään kovassa huudossa.

Ne jotka Skånessa taas ovat vasemmalle