torstaina, helmikuuta 27, 2014

Hallinnollinen ilmoitus: ihan sama

Väitteeni perussuomalaisten Moskovan mielisyydestä on aiheuttanut sen, että minua on väitetty vihreäksi, liberaalien mielistelijäksi ja harhaiseksi. Ja minun on väitetty kannattavan venäläisten maahanmuuttoa Suomeen. Helsingin Käräjäoikeuden mukaan taas olen rasisti ja kansanryhmää vastaan kiihottaja.

Kerrankin johonkin sopii tämä ärsyttävä hokema: Ihan sama. Siis ihan sama pidetäänkö minusta.

Tämän blogin aiheena en ole minä eikä minua kohdanneet kommellukset. Yritän käsitellä tällä blogilla toki minusta tärkeitä asioita kuten seuraavia:

1. Yhteistyötä teoreettisena kysymyksenä, markkinataloutta ja yhteismaan ongelmaa
2. Maahanmuuttoa laadullisesta näkökulmasta
3. Luonnonsuojelua - sitä miten luonnon monimuotoisuus voidaan säilyttää
4. Lännen rajamaiden kamppailua suverenisuutensa puolesta Venäjän jatkuvan uhan alla
5. Polarisaatiota ja signalointia - sitä miten ihmiset signaloidakseen kuulumista johonkin ryhmään X syyllistyvät mm. henkiseen epärehellisyyteen
6. Islamia
7. Yhteistyön rappiota ja romahdusta

Polarisaatio on eittämättä osoittautunut tämän blogin elon aikana yhä mielenkiintoisemmaksi kysymykseksi. Yhä suurempi osa poliittisesta keskustelusta on ryhmään kuulumisen signalointia. On vaikea ymmärtää Nato-keskustelua, ilmasto- ja ydinvoima-keskustelua tai keskustelua Ukrainasta ilman että ymmärtää signaloinnin teoriaa. Kun keskustelua leimaa signalointi, mielipiteet polarisoituvat. Kansakunnan koheesio toisaalta laskee ja poliittisten päätösten laatu alenee.

Tästä on hyvä jatkaa.

Ei kommentteja: